.

ALLAH; DEVLETE, MİLLETE VE ORDUMUZA ZEVAL VERMESİN

4 Mart 2015 Çarşamba

TÜRKİYE'NİN UZAY MERKEZİ KURULUYOR

Ulaştırma Bakanı Elvan, Türkiye'nin NASA'sı olacak Uzay Ajansı'nın çalışmalarının tamamlandığını söyledi. Elvan fırlatma rampasının, ya deniz kenarı olan bir bölgeye ya da yerleşim yeri olmayan geniş bir alana kuracaklarını söyledi.

İlk Türk Bilimkurgu Tiyatrosu: Fezada İki Türk | Bilimkurgu ve Fantastik Mühendisliği Fakültesi | Scoop.it

Tüm birimleri tek çatı altında toplayacakları Uzay Ajansı'nın çalışmalarının tamamlandığını bildiren Bakan Elvan, "NASA'nın Türkiye versiyonunu kuruyoruz" dedi. Elvan, TİB'i taşıyacaklarını da söyledi.

Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, kuruluş çalışmaları tamamlanan Uzay Ajansı'yla ilgili bilgi verdi. Sabah gazetesinin kahvaltıda ağırladığı Elvan, "Arkadaşlarımız 6-7 aydır çalışıyorlar. Uzayla ilgili tüm birimleri tek çatı altında toplayacak Uzay Ajansı'nı kuruyoruz. NASA'nın Türkiye versiyonu gibi. Her şeyimiz hazır" dedi. Elvan şunları söyledi:

TEK ÇATIDA TOPLANACAK: Arkadaşlarımız 6-7 aydır çalışıyorlar. Uzayla ilgili tüm birimleri tek çatı altında toplayacak Uzay Ajansı'nı kuruyoruz. Vaktimiz olursa seçimden önce kuracağız.

14 yorum:

  1. From www.bilimkurguhaber.com - August 29, 2012 1:51 PM

    90′lı yıllarda yayınlanan, keşfedilen yeni bir gezegene “Preveze” adlı uzay gemisiyle keşif seferi düzenleyen Türk astronotların macerasını anlatan bir radyo tiyatrosu. Geri sayımın sonunda Türk astronutun “Bismillah” demesi ilginç ve hoş bir ayrıntı. Astronotların kendi aralarında kullandıkları dilde İslami bir jargon kullanmaları, uzay gemisinde bulunan mescitte namaz kılmaları vb. yan öğeler, eserin yayınlandığı kanalın ideolojik duruşuyla ilgili elbette. Fakat türün yerli bir örneği olması dolayısıyla dikkate değer. Ayrıca Avrupa ve ABD kökenli yabancı bilimkurgu eserlerde de yer yer Hristiyan ve Musevi öğelere rastlanması sebebiyle, bir yerli bilimkurgu eserinde de İslami öğelere yer verilmesi garipsenmemeli aslında. Son bir not, seslendirenler arasında Mehmet Ali Erbil de mevcut.

    YanıtlaSil
  2. ! BED`U-L -EMALİ MANZUMESİ EHLİ SÜNNETİN İTİKATINI KUŞATMAKDADIR
    BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
    1- EhLi sünnet ve cemaatin temel inançlarına ölçü olsun diye bed.u.L emali adlı bu kasideyi yazan 6.ncı asırda yaşamış Siraceddin ALi bin osman eL-Üşi-eL Ferğani (Rahimehullah) kasidesine başlarken iki mühim meseleye işaret etmekdedir..
    a) insan ın olgunlugunun ubudiyet olduguna işaret eder, insanın en büyük mertebesi de ubudiyeti izhar etmekdir. kul ubudiyetiyle Cenab ı Hakk Teala nın Rububiyetini itiraf eder.
    Ubudiyet: Zilleti sevgiyi izhar etmekle Allah Tealanın emirlerine boyun eğmek ve yasaklarından kaçınıp taktirine rıza göstermektir. Demek ubudiyet ibadetten üstün bir mertebedir. onun için ``kulu söyler `` dedi
    İnsanın kulluk mertebesine ulaşmasının sebebi TevhiD dir, bir insan Allahu Teala nın varlıgına ve birligine inandıgı halde Rabb ine yöneldi mi, Rabb Teala Hazretleri de Rububiyet sıfatıyle onu kabuL ederve razı olur.
    b) Allahu Teala nın Tevhidine işared eder, Tevhid mühim bir meseledir,bütün peygamberler tevhidi bildirmek ve şirki yok etmek için gönderilmişlerdir.
    Tevhid luğatta: "birşeyi birlemek" ise de usuL-u din ilmine göre : Halık Teala nın Zat ında Sıfatlarında, Fiil,inde bir tek olduguna inanmakdır.
    Tevhid ,Rabb Teala yı zihni süretlerden , vehmi ve hayaLi,evsaftan, benzerlikten, cisim ve cismanilerden tenzih etmektir. işte Nazım, ehLi sünnet velcemaatin dışında olan tüm fırkaları, bidayette abd ve Tevhid kelimesi ilered ediyor.
    ÖyLeyse tevhid: uluhiyet, rububiyet, Malikiyet, Hakimiyet, hakiki tasarruf ve bütün alemin tedbirini Allah Teala ya tahsis ederek, Zat,ında, Sıfatında, Fiil ,inde O nu birtek bilmek, inanmaktır.
    (not : Sayın yönetici uzun bir manzumedir ehLi sünnet itikatı üzerinedir. MUSTAFA abi isterseniz konu başlıgı olarak yayınlıyabilirsiniz parca parca yazcam da bitinde belirtirim)

    YanıtlaSil
  3. 2) Mahlukatın ma`budu, yardımcısı ve uLu Olan Mevlamız Kadimdir. Bütün kemal sıfatlarıyla vasıflanır.
    3) O Hayat sahibidir, Alemin tedbir ve takdirindedir, Hakk `tır vardır, ve Celal sahibidir.
    4)Rabbi miz hayrıda şerri de idare edicidir,lakin hile ve kulunun çirkin işine rızası yokdur.
    5) Allahu Teala nın sıfatları, Zat ının ,aynısı yahud kendisinden ayrılmıya yararlı ğayri de degildir.
    a) Zat ,sıfatında düşünülmesi mümkün olmuyandır. Sıfat zatsız düşünülmesi mümkün olmuyandır. biz Allahu Teala nın Zat ının hakikatını bilmekle mükelef degiliz, sıfatlarını bilmekle mükellefiz. Nitekim bir hadisi şerifde (mealen) " Allah ın Zat ında düşünmeyin, mahlukunda düşünün" buyrulmuşdur.
    Seyyid şerif derKi Allahu Tealanın Zat ından bahis açmak şirk tir. Zat ının idarak etmemek de idraktir.
    6) Allahu Teala nın Zati ve fiili sıfatlarının hepsi kadim ve ezelidir. zeval bulmakdan münezzehdir.
    a) Bir zatın hakikatını bilmek için ya zıddını , ya cinsini, ya faslını yahud suretini bilmek lazımdır. Allahu TeaLa nın ise, zıddı ,benzeri, cinsi faslı, Yoktur.. bunlardan münezzehtir. Dolayısıyla Zat ının hakikatini bilmekden aciz kalmakda bilmekdir. Şöyle inanırız : Allahu Teala bir tek Zat tır, kemal sıfatlarıyla vasıflanır. mahlukun zihnine ,aklına ve gözü önüne gelen her şeyden pak ve Alidir. ismi Allah tır. Esmau-L-Hüsna sı vardır. isimleri ve sıfatları kadimdir,Zat ı Sıfat ı ve FiiL i adedi kabul etmez ve sıfatları O ndan ayrılmaz. Sıfatları Zat` ı üzerine zaiddir . böylece iman etmek bize kafidir.


    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar Ekonomiden anlamam ama,

    Ak Parti'yi anlıyorum. Başkanlık sistemine geçişten önce kendi sermayelerini kuvvetlendirmek adına inşaat sektörüne ağırlık verdiler ve kendi zengin çevrelerini kısmen de olsa oluşturdular. Fakat aynı şeyi üretim,sanayi,bilişim,teknoloji vb.sektörüne yapmadılar. İnşaat sektörü de o kadar uzun ömürlü değil.

    Haberleri takip ediyorum taraflı tarafsız. Gidişatın pek iyi olmadığını söyleyebilirim tabi aksini söyleyecek ekonomiden anlayan arkadaşlar olabilir.

    Keşke Ak Parti inşaattan başka diğer stratejik sektörlere de ağırlık verseydi. Bazı çevrelerde ekonomik krizin gitgide derinleştiği söyleniyor. Sizden bu konuyla alâkalı fikri olan var mı ? Neler oluyor ?

    Bununla birlikte Ak Parti'yi mevcut oyundan düşürebilecek tek şey ekonomik krizdir. Yalnız bu da biraz zor zira Ak Parti genellikle gariban ve muhafazakâr kitleden oy alıyor. Gariban kitleye ekonomik yardımlar oylarını tekrar Ak Parti'ye vermelerini sağlar. Bir iki tarikat ve cemaat hariç diğer tüm dinî oluşumlarda Ak Parti'nin arkasında.

    Şimdi belki Size saçma gelecek ama ben kafamda bir oyun kurdum : Dost-Düşman Oyunu. Şimdi bu oyuna göre ne yapmalıyım ki Ak Parti'den ve Erdoğan'dan kurtulmalıyım ? Şimdi biraz buna değineceğim,katkısı olan olursa memnun olurum,beyin fırtınası yapmış oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ekonominin iyi mi değil mi anlamak için geçmişe bakalım: cumhuriyet mitingleri, 367 skandalı, ak parti kapatma davası, 2009 dünya başta abd krizi, gezi olayları, 17-25 aralık darbe girişimi niye yapılıyor... 1923 ten beri türkiyeye ne yapılmışsa 2003 ten sonra 10 katı yapılmıştır. hangi alanda olursa olsun. inşallah bundan sonra daha güçlü olacağız çünkü dış mihrakları sustumamıza az kaldı

      Sil
  5. " Allahu Teala nın kemaL sıfatları şunlardır"
    1- VÜCUD` dur: Vücud, Zat ının kendisidir. bir şeyin var olması, varlıgı demekdir. buna "nefsi sıfat" denilir.
    2-KIDEM `dir: yani ezelidir. başlangıcı yoktur, her şeyden evvel var idi ki, her şeyi var etti.
    3-BEKKA` dır: yani daimi kalmaktır, ebedidir, her şeyi yok ettikden sonra, yine O vardır, Öylese "SERMEDİ" dir.
    4- KIYAMUN BİZZAT yahud KIYAMUN BİNEFSİH : yani varlıgında , Zat ında ve Sıfatında başkasına muhdaç degildir. Çünkü varlıgı hakikidir. bilhakis başkası O na Muhdaç dır. Çünkü gayrinin vücüdu izafidir, Nakış, nakkaşına muhdacdır, Nakkaşın ise nakşa ihdiyacı yokdur.
    5-MUHALEFETÜN LİLHAVADİS: yani mahlukuna benzemedigi gibi , mahlukunun vehmine ve aklına gelenlere de benzemez.
    6- VAHDANİYET tir: yani birtekdir, doğrusu ikincisi olmuyan birdir. daha dogrusu, birlerin içerisine girmiyen birtek "EHAD" dır.
    Son beş sıfata "Sıfat-ı subutiyye" denir. yani her an Allahu Teala hakkında sabittir. yani manası hükmü, Zat-ı Şerf i için müsbet,, zıddını nefyeder.
    7- HAYYAT tır: yani diri olmakdır, Lakin O nun hayatı da kulun hayatına benzemez , çünkü kul hakkında ki hayat, his ve harekettir, yani izafidir, O nun hayatı hakkın da ise Hakiki hayattır. sabittir, hareket ve sükundan münezzehtir. Kadı Beydavi diyor Ki_ Allah hakkında hayat "onsuz Zat ı tasavvur olunamaz, Bizzat diridir" demekdir.
    8- İLİM dir. yani kainat olmadan evel de Allah Teala var edecegi kainatın cüz ünü Küllünü , zamanını miktarını, kemiyetini ne kadar yaşayacagını bilirdi. ebede kadar da bilir, ilmi, ezelden ebede bakan, benzersiz bir aynadır.
    9-İRADE dir: yani kainatta her ne olursa olsun O nun iradesiyle dilemesiyle olur.
    10-KUDRET tir: Mutlak güç sahibi olmakdır. kudretin bağlı oldugu her şeyi yaratır veya yok eder.
    11-SEMİ dir: her sesi işitmek demekdir. mesela, gecenin karanlıgında mermer üzerinde yürüyen bir karıncanın yerini bilir, yürümesini irade eder, kudretiyle yürütür, karınca yürürken de ayaklarının sesini işitir ve...
    12- BASAR dır: karıncanın cisminide görür.. görmek sıfatıdır.
    13-KELAM dır: Zat ı Şerif e mahsus benzersiz konuşmaktır.
    14- TEKVİN dir: Var etmek, yok etmek sıfatıdır.
    Bu sekiz sıfatı da " Sıfat-ı Subutiyye , zatiyye denilir. Eş`ariler Tekvin sıfatının dışında Hayat tan Kelam a kadar "Sıfat-ı meani bunların mülazımı olarak tesbit ettikleri şu yedi sıfatada "Sıfat-ı ma`neviyye dediler. onlaragöre
    15-HAYY dır: hayat vericidir
    16- KADİR dir: güç yetiricidir.
    17-ALİM dir: yani bilicidir.
    18-MURİD dir: yani dileyicidir.
    19-SEMİ dir: yani işiticidir
    20-BASİR dir: yani görücüdür.
    21- MÜTEKELLİM dir: yani konuşucudur.
    Bu sıfatların cümlesi Zat ından ayrılmaz ezeli ve ebedidir. ne Zat ın aynı ne de ğayridir. bu sıfatların zıdları, Hakkında muhaLdir. bir kısmını Nazım (kasideyi yazan zat) zikredecekdir. Mesela VÜCÜD un zıddı , yokluk tur KIDEM ın zıddı sonradan var olmakdır. digerlerini kıyas et.
    Allah hakkında yukarda saydıgımız sıfatlar VACİB sıfatları dır. vacibin manası ,aklın yoklugunu kabul etmedigi şeylerdir.
    MuhaL ise , ğayri mümkün demekdir ki. akıl varlıgını kabuL edemez . düşünemez.

    YanıtlaSil
  6. devamı - her mümine Allahu Teala nın vacib ve muhaL yani mümteni sıfatlarını bilmek farz dır. Ayrıca Allahu Teala nın hakkında , bir tane olmak üzere CAİZİ Sıfat vardır. Caizi sıfatın manası , iradesiyle birşeyi yapmak veya yapmamaktır. Burda caiz` in manası: Allahu Teala nın yapması veye yapmamasının aynı seviyede olmasıdır.

    YanıtlaSil
  7. Kendimi Erdoğan ve Ak Parti düşmanı Küresel Sermaye yerine koydum. Küresel Sermaye yanında benim bir tarafım Kraliçe,Siyonizm,Neoconlar. Yerli işbirlikçileri süprüntüden yani kullanılıp atılacak etkisiz elemanlar olarak gördüğümden dış saldırı yapacağım.

    diyordum ama şeytana akıl vermek istemediğimden vazgeçtim kusura bakmayın..

    YanıtlaSil
  8. Devamı- ALLAHU TEALA nın Zat-i ve FiiLİ Sıfatlarının hepsi kadim dir. ZevaL bulmakdan korunmuş ve münezzehtir.
    7)Allahu Teala yı eşyaya benzemez, altı cihetten münezzeh şey ve Zat diye isimlendiririz.
    8) ehLi basiret olan en hayırlı ehlin nezdinde .isim sahibinin gayri degildir.
    9) Rabb imiz Teala cevher, cisim kül, ba`z yani cüz zarf ve zarfa sıgan degildir.
    10) Zihinde bölünmeyi kabuL etmeyen bir cüz vardır (ey şübheci)
    11) Ku`raN mahluk degildir, Allahu Teala nın kelamı .. söz cinsinden münezzeh tir, yücedir.
    ümmetin itifakıyla Allahu Teala ya kelamının varlıgı iman etmek vacib dir EhLi sünnet vel cemaat dediler ki_ Allahu Teala nın kelamı harf ve sesten münezzehtir ve sair sıfatları gibi Zat ıyla kaimdir. ezeli ve kadimdir.
    Allahu Teala nın kitablarına inanmak birfiil O nun hükümlerini içra etmekden ibarettir, Hükümlerini içra etmeyen ya kafir ya fasık veya zalim dir. Zira imanın esaslarından biri de Allahu Teala nın kitablarına (en sonu Kuranı kerim) inanmaktır. Allahu Teala melekler vasıtasıyla helal ve haram hükümlerini elçilerine bildirmişdir. bu bildirişin adı Kur`an dır. veya Kudsi hadis tir. Tevrattır, incil ve zeburdur. Allahu Teala nizamı alem için kitablarını en mümtaz yani en üstün ve seçkin insanlara göndermişdir. insanın aleyhinde ve lehinde olan her şeyi beyan etmişdir.Emr ve yasaklarına boyun eğmek yani O na gönül bağlamak kabuL etmek, imanın üçüncü temelidir.
    Beşerin huzurunu Kur`an ve hadis lerin hükmünden başkasıyla temin etmeye kalkışan , serabda şarabı aramışdır. binaenaleyh Şeriatin emr ve yasaklarıdan birisini inkar eden veya kifayetsiz gören, Allah`ın kitabına meleklerine ve Allah teala nın Zat ına inanmamışdır.
    12)Arşla temas ve bitişmek vesfı olmaksızın , arşın Rabbi arşın fevkindedir.
    13) Rahman olan Allahu teala ya teşbih, bir yoL degildir. binaenaleyh ( EhLi sünneti) bundan koru. a) yani müteşabih, lafızların da, selef veyahud halefin yolunu takip ederek hakiki ilim erbabını teşbih ta `til den koru yani " BENZERİ DE BENZERİNİN BENZERİ DE YOKTUR" de mekandan vuku bulacak her sözden Allahu Teala yı tenzihi vacib dir. ne bir mahluk O na ne de O makluka benzer. zira hadis ile kadimin arasında hiçbirbenzerlik yokdur.
    14- Deyyan (yani cüz ve kül üzerine kulunu hesaba ceken ,ceza veya mukafat veren) üzerinden zaman geçmez .TebeddüL ve teğayyür, yani bir sıfattan diger bir sıfata naklolunması yokdur.
    15) İLaHi Teala , kadın dan evladdan ,eşten münezzehtir. bunlara muhdaç degildir.
    16) Böylece yardımcı ve yardıma da muhdaç degildir.O kahır ve azametiyle tekdir (EHAD) A)yani emrini geriye ceviren olmaz .tek başına hükmünü icra eder bir Hakim dir.
    17) Mahlukunu cebren öldürür ve diriltir. onlara iman ve amelleri üzere mücazat veya mükafatlandırır
    18) Hayrı işleyenlere cennet ve nimetler vardır. kafirlere şidedli azaba ulaşmak vardır.
    19) cehennem ve cennet fani olmazlar. Cennet liler ve nimetleri cennetten, cehennemliler ve azabları (kafir) cehennememden naklolunmazlar
    20)Ahirette müminler, O nun keyfiyetsiz ve benzersiz, temsilsiz ve teşbihsiz olarak göreceklerdir. dünyada O na iman ettikleri gibi.
    21)gördükleri vakitte cennet ve nimetlerini unuturlar .(ey kavim ehLi i`tizale yazıkalr olsun)

    YanıtlaSil
  9. devamı- 22) mahlukunu dogru yola sevkden mukaddes ve müteali olan Allah teala ya kuLu hakkında en aslahı (enyararlı) yaratması vacib degildir. -Bu beyt dahi mutezilenin reddiyesi içindir- mu`tezileye (fırkalardan biri adı) hilafla EhLi sünnet dediler ki_ Allahu Teala mahlukuna hakim dir. hidayete erdirirse lütfüdür: dalalete sevkederse adaletidir. bu hususta " ALİ imran süresinin 74, el-kasas 68, hud 6 ncı ayetlerinin tefsirine bakınız.
    23) Süret-i kat-iyede Resullerin en şerefli meleklerin tasdiki FARZ AYN DIR.
    a) RasuLLerin tasdik etmenin manası , onların günahdan pak, üstün zeka sahibi, yalandan beri olduklarını Cennabı HAKK ın emr ve yasaklarını gizlemeden apaçık bildirdiklerine , sair mahlukuttan üstün ve seçkin ve MASUM olmalarına inanmakdır.
    Nebi kendisine vahiy gelmiş resul ise tebliğ etmek de vacib ULuL azam ise ümmet sahibi demekdir. ResuL nebiden uLuL Azm Resulden üstündür.
    Meleklerin tasdiki erkek lik ve dişilikden günahdan pak, yemek içmek ten beri olduklarına inanmakdır. Cumhur-u ehLi sünnete göre , nebiler ve resuller meleklerden üstündür. melekler ise istedikleri şekle girebilirler ve nuranidirler.
    24) resullerin sonuncusu, Sadr-uL mualla Nebi` dir ki, Haşim oğullarından CemaL sahibidir (Hazreti Muhammed sallallahu Aleyhi vesseLLem) Sard -ul mualla dan "peygamber sallallahu aleyhi ve sellem vücud olarak ruh aleminde ilk peygamberdir. şuhud ve dünya alemine gönderilme bakımından son peygamberdir" manası maksaddır.
    Nazım , Sadr-ul mualla demekle "ilk yaratılan ruhum: nurumdur " veyahud " Adem henüz su ile toprak arasında iken ben nebi idim" mealindeki hadisi şerife işret ediyor.
    25) ihtilafsız olarak O, (Resullullah alehiselam) nebilerin imamıdır. insanlıgın hülasası ve zübdesidir. bunda hiç şübhe yokdur.
    26) hazreti muhammed sallalahu aleyhi ve sellem in şeriat i ve dini kıyamete kadar bakidir. her zamana her merhaleye kafi kanundur. Nazım, bu beyte beş hikmeti beyan eder ki, her müslüman onu itikat etmesi farz dır.


    YanıtlaSil
  10. devamı_ beş hikmeti beyan eder ki a) peygamber in dini ve şeriati, bir kanun ve nizam dır. insanın doguşundan evvel ve sonra da hayatıyla ilgilenir. binaenaleyh bıraktıgı hiç bir nefes kalmaz.
    b) bu kanunun temeli vahiy oldugu için, düne bugüne ve yarına ,beşerin ıslahatı için en mükemmel yol dur, Sırat-ı müstakim dir, Öyleyse din arab veya acem veya Türk yahud her hangi bir milete mahsus olmayıp, cihanışumuL bir kanundur. Bianenaleyh insanı yaratan ALLAH tır. insan hayatının tazimini de tayin eden O `dur. Öyleyse Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem insanları arablaşmaya davet etmedi. bilakis ALLaH ın kanununu Arabi olarak bildirdi.
    c) Nazım, (kasideyi yazan zat) Cehmiyye, mezhebinide red eder,cehmyyeler der ler ki : islam şeriati , son zamanın insanlarına kafi gelmicekdir. (red edilmişdir bu Cehmiyye akımı)
    maatessüf ,hali hazırdaki müslümanların kısmi a zamisi bu mezhebe kaymakdadır. Vaz i kanunla hükmederler, islam hukukunun zamanımıza kafi olmadıgından söz ederler . böyle diyenlerin küfründe şübhe yokdur. ALa külli hal, Allah ın kanununu inkar etmeksizin vaz i kanunla hükmeden , kafir degiL ! kafi görmeyen kafirdir.
    evet ,bircok insanlar gençlerimiz ide Cehmiyye leştirdiler, bir kısmı da harici gibi yaptılar.Çünkü hariciler de " Allahın hükmüyle hükmetmeyen mutlaka kafirdir "(ehli sünnet dışı, akım grublar) derler.. mazaallah bir kısmı, sadece Kuran mealini ele alıp , ayet mealeriyle hükmederler. hadislerede vaz i kanun gibi inanırlar. Ashabı kiram ın büyüklerinin fetvalarına dil uzatırlar. Dahası Rafiziyye ve Batınıyye gibi kur`an ı kendi akıllarına göre mana ederler . İmam Şafi gibi zevatın mezhebinden çıkarlar. meali yazanın mezhebine girerler. her köşede bir mücdehid . kafasında bi mezheb (!) dilinde Bir felsefe ... biz kuran la hükmederiz diyerek hadis ilmini ögrenmekden kaçınırlar. şu hadisi şerif onların Aleyhindedir. mealen ____ Umulur ki bir adam (kendisine mahsus) tahtına yaslanır da ,hadislerimizden bir hadis dile getirirken , Bizimle sizin aranızda (hakem olarak) Allah Azze vecelle nin kitabı vardır. içinde helal buldugumuzu helal ederiz, haram buldugumuzu haram kılarız , der Dikkat edin. Rasullullah ın haram kıldıgı şeyler de Allah Teala nın haram kıldıgı misli kadardır.___ bu hadisi şerifin mücizesi bizim zamanımızda ( yani bu zaman) aapaçık ortaya çıkmakdadır. ve şu iki ayet teyid olunmakdadır. Ayete mealen ___ O başı boş konuşmuyor (konuşmasıda görüşü degildir O) Ancak vahiy dir ona ilham edilmişdir.( en- necm/3-4)
    ulema dediler ki _ Peygamber in sünneti ayet gibi dir Ona vahiy olarak getirilmişdir şu kadar ki kuran degildir...
    yine Ayeti kerimede mealen ___ Resulüm ün size getirdigi emrleri tutun. sizi sakındırdı ğı yasaklarına son verin (eL -haşr/7)
    27) Mi`raç işi hak ve dogrudur. çünkü vuküu hakında meşru ve ali hadisler vardır.
    28)Gerçekde nebiler kasdi olarak isyan etmekden ve mertebelerinden kovulmakdan masum ve emin dirler

    YanıtlaSil
  11. devamı_ beş hikmeti beyan eder ki a) peygamber in dini ve şeriati, bir kanun ve nizam dır. insanın doguşundan evvel ve sonra da hayatıyla ilgilenir. binaenaleyh bıraktıgı hiç bir nefes kalmaz.
    b) bu kanunun temeli vahiy oldugu için, düne bugüne ve yarına ,beşerin ıslahatı için en mükemmel yol dur, Sırat-ı müstakim dir, Öyleyse din arab veya acem veya Türk yahud her hangi bir milete mahsus olmayıp, cihanışumuL bir kanundur. Bianenaleyh insanı yaratan ALLAH tır. insan hayatının tazimini de tayin eden O `dur. Öyleyse Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem insanları arablaşmaya davet etmedi. bilakis ALLaH ın kanununu Arabi olarak bildirdi.
    c) Nazım, (kasideyi yazan zat) Cehmiyye, mezhebinide red eder,cehmyyeler der ler ki : islam şeriati , son zamanın insanlarına kafi gelmicekdir. (red edilmişdir bu Cehmiyye akımı)
    maatessüf ,hali hazırdaki müslümanların kısmi a zamisi bu mezhebe kaymakdadır. Vaz i kanunla hükmederler, islam hukukunun zamanımıza kafi olmadıgından söz ederler . böyle diyenlerin küfründe şübhe yokdur. ALa külli hal, Allah ın kanununu inkar etmeksizin vaz i kanunla hükmeden , kafir degiL ! kafi görmeyen kafirdir.
    evet ,bircok insanlar gençlerimiz ide Cehmiyye leştirdiler, bir kısmı da harici gibi yaptılar.Çünkü hariciler de " Allahın hükmüyle hükmetmeyen mutlaka kafirdir "(ehli sünnet dışı, akım grublar) derler.. mazaallah bir kısmı, sadece Kuran mealini ele alıp , ayet mealeriyle hükmederler. hadislerede vaz i kanun gibi inanırlar. Ashabı kiram ın büyüklerinin fetvalarına dil uzatırlar. Dahası Rafiziyye ve Batınıyye gibi kur`an ı kendi akıllarına göre mana ederler . İmam Şafi gibi zevatın mezhebinden çıkarlar. meali yazanın mezhebine girerler. her köşede bir mücdehid . kafasında bi mezheb (!) dilinde Bir felsefe ... biz kuran la hükmederiz diyerek hadis ilmini ögrenmekden kaçınırlar. şu hadisi şerif onların Aleyhindedir. mealen ____ Umulur ki bir adam (kendisine mahsus) tahtına yaslanır da ,hadislerimizden bir hadis dile getirirken , Bizimle sizin aranızda (hakem olarak) Allah Azze vecelle nin kitabı vardır. içinde helal buldugumuzu helal ederiz, haram buldugumuzu haram kılarız , der Dikkat edin. Rasullullah ın haram kıldıgı şeyler de Allah Teala nın haram kıldıgı misli kadardır.___ bu hadisi şerifin mücizesi bizim zamanımızda ( yani bu zaman) aapaçık ortaya çıkmakdadır. ve şu iki ayet teyid olunmakdadır. Ayete mealen ___ O başı boş konuşmuyor (konuşmasıda görüşü degildir O) Ancak vahiy dir ona ilham edilmişdir.( en- necm/3-4)
    ulema dediler ki _ Peygamber in sünneti ayet gibi dir Ona vahiy olarak getirilmişdir şu kadar ki kuran degildir...
    yine Ayeti kerimede mealen ___ Resulüm ün size getirdigi emrleri tutun. sizi sakındırdı ğı yasaklarına son verin (eL -haşr/7)
    27) Mi`raç işi hak ve dogrudur. çünkü vuküu hakında meşru ve ali hadisler vardır.
    28)Gerçekde nebiler kasdi olarak isyan etmekden ve mertebelerinden kovulmakdan masum ve emin dirler
    30) iskender, zürkarneyn , lukman hekim, nebi midir degilmidir bilinmedi (mücadeleden sakın)
    31)ve İSA aLehiselam ilerde deccalı öldürcekdir. deccal fitne sahibi bir ehLi fesad dır.
    32) velilerin kerameti hak dır. onlar Allahu tealanın bağışlarına ehilerdir.
    33) idda olarakda mertebe olarakda hiçbir zaman hiç bir veli nebi den üstün olmadı
    34)Ebu bekr sıddık (radıyallahuanh) ın Ashab üzerine tercihi gercekdir. bunda ihdilaf yokdur.
    35)tercih ve fazilet hususunda hazreti ömer-ul faruk tan sonra ali mertebe sahibi hazreti osman dır
    36) hakikatte iki nur sahibi Osman ,savaş saflarında kerradan daha hayırlı idi
    37) bundan sonra fazilet Kerrar olan hazreti Ali dedir tüm ashabdan 4 büyük halife üstündür

    YanıtlaSil
  12. not : üstaz ı azamın seyyid ismaİl çetin el abbasi eserlerinden faydalanılmışdır. beyt 110 olması gerek ve altlarında uzun izahatları var. EhLi sünnetin itikatı na dair malisef 30 kadar ana başlık halinde paylaşdım farklı bi konu yazmakdı osmanLı da bu 110 beyti coocullarımıza ezberletirlermiş erzurum Lu ibrahim hakkı efendişde eserlerinde yer vermişdir. osmanlıda bir cok ulema da okutmuşdur. hepsini yazamadım sabahı bulcak dı her bi konunun altında izahatları var

    YanıtlaSil
  13. üstazı azam seyyid ismaİL çetin elabbasi (rahmettullah) bed-uL EmaLi manzumesi adLı ehLi sünnet itikatını özetliyen eserin şerhini eserinde detay Lı (arabcasından orjinalinden) ve diger EhLi sünnet Alim evliya mücedidlerin de görüşlerine yer vermişdir. " EhLi Sünnetin nazarı İtikatın Ölçüsüdür" adLı eseri tamamen İtikat üzerinedir.

    YanıtlaSil