.

ALLAH; DEVLETE, MİLLETE VE ORDUMUZA ZEVAL VERMESİN

28 Şubat 2014 Cuma

BUGÜN 28 ŞUBAT

Bakara Sûresinin 257. ayetinin meali:

 “Allah imân edenlerin dostu ve yardımcısıdır, Onları inkâr karanlıklarından kurtarıp hidâyet nûruna kavuşturur, İnkâr edenlerin dostu ise tâğuttur, Onları imân nûrundan mahrum bırakıp inkâr karanlıklarına sürüklerler, İşte onlar Cehennem ateşinin ehlidir, orada ebediyen kalacaklardır.”  

Bediüzzaman Şualar isimli eserinde Bakara Sûresinin 257. ayetinin bir kısmı olan:

“vellezîne keferû evliyâu’hum’ut’tağut”  
“İnkâr edenlerin dostu ise tâğuttur.”

ayet cümlesinin cifri değeri  olarak “bin dört yüz on yedi “ (1417) rakamını bulmuştur.

Bu tarih ise 28 Şubat süreci olarak zuhur etmiştir. 

16 yorum:

  1. Süleyman Hilmi Tunahan sohbetlerinde şöyle demiştir:
    1996 senelerinde arzda acaib şeyler olur. Sizler onunla meşgul olmayınız. Hizmetlerinize devam ediniz.

    YanıtlaSil
  2. Bediüzzaman "et-tağut" kelimesindeki "tı" harfini şeddeli değil, tek olarak hesap etmiştir. Eğer şedde hesaba katılırsa "tı"nın değeri 9 olduğundan 1417 rakamına 9 ilave edilimelidir. Bu durumda 1426 olur. Yani bu dönemin şiddetle hüküm sürmesinin 9 yıl olduğu ortaya çıkar. 1426 (2005-2006) yıllarıdır. Bu dönem en ziyade Akparti iktidarını devirmek için ardı ardına yapılan darbe planlarına ve bunu gerçekleştirmek için meydanları dolduran paranoyaya işaret eder. Ondan sonradır ki bu paranoya karşısında sağlam duranların sayesinde foslayıp sönmüştür.
    Şimdi içinde bulunduğumuz ya herrü ya merrü'nün sonu ne olacak? Hep beraber görüp yaşayacağız. Ölmüş olan mezardan çıkarsa belki bunlara bir faydası olur.

    YanıtlaSil
  3. Mustafa bey mahzur görün yukarıdaki ayeti kerime yi sadece ülkemiz için değilde biraz daha evrensel olması gereği düşüncesindeyim.Bende sizin yerinizde olsam aynısı düşünürdüm ve sizi düşüncelerinizden dolayı yargılamıyorum.Yukarıdaki ayeti kerimede Sadece bizim ülke (TR) için değilde evrensel bir ifade olduğu kanısındayım.Yinede o tarihlere bakıp evrende ne olmuş araştırmakta fayda vardır kanısındayım.Kuranı kerimde bazı halkların ve kişilerin adları ayeti kerimelerde geçmektedir.Ama bazı ayeti kerimeler evrenseldir ve evrensel olarak kabul görülür.
    “İnkâr edenlerin dostu ise tâğuttur.” Ayeti kerime açık bir şekilde inkar edenlerden bahsediyor.Bu inkar edenler insanlar,cinler,şeytanlar da dahildir.
    Belki ben konuyu yanlış anladım ve yorumlamış olabilirim.Bizi aydınlatırsanız sevinirim.Selametle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette Kur'anın hitabı evrenseldir. Her bir ayetin tabaka tabaka manaları var ve olabilir. Belki Bediüzzaman o tarihlerde dünya çapındaki Tağutun harekete geçeceğini ifade etmek istemiş olabilir. Biz sadece TR ye bakıp dar bir açıdan yorumlamış olabiliriz. Zaman zaman yazılarımızda dünya çapında bir 28 Şubat sürecinin yürürlükte olduğunu yazıyoruz. Bu açıdan size hak veriyorum.

      Sil
  4. Geçengün evimin balkonuna çıktım etrafa bakınırken kapının önündeki kayısı ağacı dikkatimi çekti ağaç ikitaneydi biri büyük diğeri küçüktü büyük olan çiçeklerini açmıştı fakat küçük olan açmamıştı.Başladım okumaya 1 dedimki Akıl yaşta değil baştadır. 2 Mevsimle Zaman konusunu iyi anlamak yalancı bahara degilde zamanını beklemek.Buradan bakarak büyük fotoğrafı anlamak.Arap baharı bir tuzaktı ve bu tuzağa malesef çok ülke düştü.Peki biz nerdeyiz bu sorunun cevabını tamolarak anlayamadım.Karşımızda iki kader var ya büyüdük deyip Ekmegimizi sag elimizle yiyeceğiz Yada küçük çocuk olarak birilerinin bize sol elle yadirmesini göreceğiz.Şimdi esas mesele hazineyi saklama yada koruma sol elleyemeye razı olup hazineyi saklamaya mecburuz galiba gidişat bunu gösteriyor.Hz Musa nın firavunun sarayında saklayıp beslemesi gibi.

    YanıtlaSil
  5. Bediüzzaman Hutbe-i Şamiye'de islamın fecr-i sadık dönemlerini haber verir. Hatta islam aleminin ilk bahar mevsimini 1911 lerde beklemiştir. O ilk baharı maalesef 1911-1912 balkan harpleri, 1911 İtalyan-Trablusgarp savaşı, ardından 1914-1918 birinci dünya savaşı, İstiklal harbinin akabindeki batıya verilen devrim tavizleri nedeniyle 40 yıl gecikme ile 1951 tarihine beklemiştir. Hatta bu yalancı fecir ise 30-40 sene sonra -1981-1991 döneminde beklemiştir. Belirtilen fecir yani sabah vakitlerinde kısmen islamın önü açılmıştır.
    Şimdi Arap baharı da bence yalancı bahar değil, sadece artık geciken baharın üzerindeki batı kaynaklı ölü toprağını silkeleyip atması olacaktır.
    Şimdi belki de son defa islam kalkmaya çalışıyor. Ancak batı bu sefer yine bu uyanışı yüz yıl ötelemeye uğraşıyor. Ancak görünen o ki bize engel olan batı artık -Rusya tarafından yerle bir edilecek- ve önümüzdeki engeller kalkacaktır.
    Bütün mesele islam alemindeki potansiyel enerjiyi açığa çıkarıp doğru hedeflere yöneltecek olan büyük komutanın zuhuru lazımdır. O şimdi aramızdadır.

    YanıtlaSil
  6. Yukarıdaki düşünceler aklıma düştüğünde aklıma Bediüzzamanın bir radyo isteyip de daha zamanı gelmemiş dediği de aklıma geldi.Demek ki zaman kavramı ayrı bir ilim.Buradan şunu söyleye biliriz Cahil mevsimle Alim zamanla hareket eder. Buradan şunuda çıkara biliriz Birileri mesimlerle oynayabiliyor Fakat zamana dokunamıyor Dediginiz gibi bahar er yada geç gelecek zamandan kaçış yok.Mesela bir yıldız sönmüştür ama zamanı gelmeden biz onun söndüğünü yada dogdugunu göremeyiz Fakat Alim kişi zamanla ve Namazla hareket ettiği için görüyor..Arap baharının iki rolü var 1ayıklama 2şeytani yönü insanların şevk ve ümidini kırma yok etme.Beklenen kişinin gecikme sebeblerinden biriside Biz İnsanların çok zayıf bir noktası var o noktanın pişmesi gerekiyor Örnek Beklediginiz kşiyi elinden tutup getirsem ve bu odur desem inanın 100 kişiden 1 bilemedin 2 kişi kabullenir gerisi inkar eder çünki bu onlara çok basit görünür karşılarındaki bildiğin insandır.işte buyüzden şuan yaşadığımız şer aslında o 100 kişiden 98 kişinin hayırınadır.Bir insanın özelliklerini her insan göremez bu göremeyen insanların görmesi yada anlaması için bir süreç yaşayacağız Allah bizlere merhamet etsin İnşallah.Bekledigimiz kişi Mehti Geçmişte insanlar Peygamberlerede bu sadece bir insan deyip redediler .Ozamanki insan şimdikide insan değişen bişey yok.Degişen önemli şey Hz.Peygamberimizin insandaki bu büyük uçurumu görüp Allaha Öyle dua etmesidir.Not bu yazdıklarım tamamıyla aklıma düşenlerdir Hatam kusurum varsa nevsimdendir Allahtan mafiret ve af dilerim.Dogruysa benden değildir

    YanıtlaSil
  7. Mehdi, Bediüzzaman ın kendisidir. Orada burada bir Mehdi arayıp durmayın.

    Ama, Bediüzzaman kendisinin Mehdi olmadığını ve kendisinden sonra geleceğini söylemiştir diyorsanız şu hususa dikkat edin,

    Unutmayın, hadislerde Mehdi nin kendisine Mehdi demeyeceği açıkça yazılıdır. Her kim ki bir kişi kendisine Mehdi derse, o Mehdi değildir. Bediüzzaman kendisine hiçbir zaman paye biçmemiş, kendisi basit biri olarak görmüş, Mehdilik makamına Risalei Nur ile cemaatini layık görmüş, kendisini Risalei Nur un bir talebesi ve kurduğu cemaatinin bir neferi olarak görmüştür. Mehdi konusunda söylediklerini bu şekilde okuyup bir daha yorumlayın. O zaman her şey ayan beyan ortaya çıkıyor.

    Ayrıca hadislerde bahsedilen, 40 lı yaşlarda başa geçecek, 7 yıl hüküm sürecek, Mekke ve Medineyi yönetimine alıp halife olacak, ehli Sünnet ve özellikle de Hanefi mezhebine göre karar verecek olan kişi Yavuz Sultan Selim Han dır. Bunların hepsini Selim Han yapmış, şia yı yenip Hanefiliği ayakta tutmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resulullah'a (sav) zıt gitmeyin yoksa iman dairesinden çıkarsınız!!! Bakalım rivayetlerde, gerçekten de Mehdi as.; "ben Mehdiyim" diyecek mi yoksa demeyecek mi. Şu rivayete baktığımız zaman görüyoruz ki; Mehdi as. "Ben Mehdiyim" diyor...

      Emirül Mü’minin Hz. Ali bin Ebi Talib (r.a.)’dan, Buyurdu ki: Biri Batıda, biri Cezire’de, birisi de Şam’da olmak üzere üç grub bayrak dikilir. Fitne bunların arasında bir yıl devam ettikten sonra, Süfyani’nin çıkışı ve yaptığı zulüm ve fücuru anılır. Sonra Mehdi (a.s.)’ın hurucu ve insanların Rükun ile Makam arasında O’na biatları anılır. Ve Hz. Mehdi hazırladığı askeriyle yavaşça ve sekinetle kura vadisine kadar yürür. Burada kendisine on iki bin kişilik ordusuyla amcaoğlu bir Hasani (Hz. Hasanın soyundan) yetişir ve ona şöyle der: “Ey amcaoğlu, bu ordunun başına ben daha layığım, çünkü Hasan (r.a.)’nın oğlu benim ve Mehdi benim” der. Gerçek Mehdi’de “Hayır gerçek olan Benim” der. Bunun üzerine Hasan, ona “O halde sendeki alametler nedir? Varsa biat ederim” cevabını verir. Bunun üzerine Mehdi (a.s.) bir kuşa işaret eder, kuş eline düşer, bir yere kur bir dalı diker ve dal yapraklanıp yeşillenir. Bunun üzerine Hasani ona derki: “Ey amcaoğlu bu emirlik senindir.”

      Gerçi bugüne kadar 10 larca hadisi şerifi sana gösterdik ve yazdık. Hadi bizden iyi biliyorsun da, Resulullah'dan sav. da mı iyi biliyorsunuz? Utanın be biraz!

      Sil
    2. 1970 li yıllardan bu yana risale okuyorum. Bediüzzaman açık bir şekilde kendisinden bir asır sonra gelecek olan o zatı müjdelemiştir. Kendisini Mehdi bilmemiştir. Başta Ahmet Feyzi Kul olmak üzere bazı Nur talebeleri hüsn-ü zan ile kendisini Mehdi bilmiştir. Ama külliyata baktığınızda Mehdi'nin kendisinden bir asır sonra geleceği açıktır.
      Bu arada kendi düşüncem şudur ki: İslamiyet sadece imandan ibaret değildir. İşin bam teli burasıdır. İslamiyet bir bütündür. Risale-i Nur iman dairesinde müceddidiyet denildiğinde makuldür, ama Mehdi bütün İslamiyet nokta-i nazarında İslamı tecdid edecektir.

      Sil
    3. Mehdi'nin amelinde ayıp ve günah yoktur şeklinde bir hadis vardır. Halbuki Yavuz Sultan Selim ne kadar önemli bir zat olursa olsun neticede babasını katledip başa geçmiştir. Hizmetlerine amenna ancak, kendisini Ahirzaman Mehdisi ile karıştırmak yanlıştır. Bir nevi Mehdi denilse itiraz edilmez.

      Sil
  8. işte o 100 kişinin 98 nin içindekilerden birisin.yorumu dikkatli okursan neden ben Mehti yim demeyeceğinin cevabını da bulursun.Çok ince düşünmen lazım çok.

    YanıtlaSil
  9. Mehdi ben mehdiyim demeyecek. Yani Mehdilik iddiasıyla ortaya atılmayacaktır. Ancak Rical-i gayb kendisini arayıp bulacak. Ona Mehdi olduğunu bildirecekler. O zat kabul etmeyecek. Ancak durum kendisine izah edilince Mehdiliği ilan edilecektir. Yani kendisinin Mehdi olduğu ilan edilecektir. Yoksa ben mehdiyim demeyecektir. Arada ciddi bir mana farkı var. Mehdiliği kendisine zorla kabul ettirilecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Abi, burada ince bir konu var onu söylememiz lazım. Malumunuz, sapık bir grup bazı saf insanları kandırarak; "Mehdi, ben Mehdiyim demeyecektir" diye ortalarda dolanıyorlar. Sanki, Mehdi çıkacak ve görevini yapacak en sonunda da huzur içinde vefat edecektir ve kimse bu Mehdidir demeyecektir. Aynı isnadı Hz. İsa as. içinde yapmaktalar.

      Bizim bilmemiz gereken, Mehdi as. zuhur etmeden evvel; Ben Mehdiyim biat edin bana çabuk falan gibi şeyler söylemeyecektir ancak biatlar kabul edildikten sonra yukarıda yazmış olduğum rivayette de açıkça görülüyor ki; ben Mehdiyim diyecektir. Yani bir kısım sapıkların beklediği güllük gülistanlık günler yok önümüzde, aksine harp ve kıtal var!

      Sil
  10. Emirül Mü’minin Hz. Ali bin Ebi Talib (r.a.)’dan, Buyurdu ki: Biri Batıda, biri Cezire’de, birisi de Şam’da olmak üzere üç grub bayrak dikilir. Fitne bunların arasında bir yıl devam ettikten sonra, Süfyani’nin çıkışı ve yaptığı zulüm ve fücuru anılır. Sonra Mehdi (a.s.)’ın hurucu ve insanların Rükun ile Makam arasında O’na biatları anılır.

    YUKARIDA StickandCode ARKADAŞIMIZIN YAZDIĞI HADİSİN BİR KISMININ KOPYALADIM TÜMÜ YUKARIDA....BU HADİSE GÖRE AŞAĞIDAKİ HABERİN BİR PARALELLİĞİ VARMIDIR......CEZİRE KANTONU BİR BAYRAK DERSEK İŞİD İKİNCİ BAYRAK ÜÇÜNCÜ BAYRAK ÖSO-ELKAİDE YADA BATI VEYA BATI DESTEKLİ BİR BAYRAK MIDIR.

    22/01/2014 İsviçre'deki Cenevre-2 Konferansı öncesinde Suriye'nin kuzeyini Temmuz 2012'den beri kontrol altında tutan Kürtler dün demokratik özerklik ilan etti. Özerklik ilanı, Kürt bölgesinde fiili yönetim tesis eden Demokratik Birlik Partisi'nin (PYD) liderliğindeki Kürt Yüksek Konseyi'nin Cenevre-2 sürecinden dışlandığı bir dönemde geldi.
    PYD liderliğindeki Kürtler, 7-8 Ocak’ta Amude’de bir araya gelip Cezire (Cizir), Kobani ve Afrin bölgelerini 3 ayrı kantona ayırırken, ‘Toplumsal Sözleşme’ adı altında bir anayasayı onaylamıştı. Dün de ‘Geçici Demokratik Özerk Yönetim Yasama Meclisi’, Amude’de toplanarak “Cezire Kantonu Özerk Yönetimi’ni ilan etti. Hükümet başkanlığı ve 22 bakanlıktan oluşan Cezire kantonunda başkan ve bakanlar için üçlü bir yönetim modeli benimsendi. Buna göre bakanın Kürt olması halinde yardımcıları ise Arap ve Süryanilerden oluşacak. Nitekim Cezire Kantonu Başkanı Ekrem Heso olurken başkan yardımcılığına Süryani Elizabet Gewriye ve Arap Husen Ezem getirildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim buradaki 3 bayraktan kasıt bu saydıklarınız değildir. Birisi Abga denilen sudan dolaylarında çıkacak ve ordusu berberi kavminden oluşacak birisidir ki bu ilk Mısırı işgal edecektir. Oradan sonra Filistin Ürdün de bazı katiller yapacaktır sonra, Şama gelmiş olan Asheb ile yer yer çatışacaktır. Bu sırada Batının adamı olan Kindeli topal adam da Mısıra çıkacaktır ve o da Şama yönelecektir. Bunlar kendi aralarında tam 1 sene savaş ettikten sonra, Yabis vadisinden Süfyani ve kendisine biat eden 7 bayraklı ile kelb kabilesinden ona tabi olanlar ile bu üçüne saldıracaktır ve bunları yenecektir. En sonunda Şam meliki diye oturan adam süfyaniyi görür görmez korkudan kaçacaktır.

      Sil